Raport de activitate

Raport de activitate

a Asociației Progress Art Satu Mare

Anul 2023

 

 

Anul 2023 a fost un an cu multe provocări pe care am reușit să le finalizăm cu bine. 

 

Unua dintre acestea a fost formarea Îngrijitorilor Bătrăni la Domiciliu, care s-a finalizat cu un număr de 24 de îngrijitori care vor putea susține această activitate în mai multe localități ale județului Satu Mare.

 

Am continuat activitatea de formare în sistemul dual, cu sprijinul AUTONET, echipa Progress Art a susţinut formarea profesională şi a oferit un plus motivațional elevilor prin dezvoltarea competenţelor de orientare în viaţă.  Aceste activități în anul școlar 2022/2023 au fost următoarele:

  • Cursurile de formare au fost organizate în 5 orașe Satu Mare Mare, Sibiu, Sibiu, Sceava, Brașov și București.

  • Subiectele abordate au fost: 

 

IX

X

XI

1

Învățați să învățați

Relațiile de cuplu

Planificarea carierei

2

Relațiile noastre

 

Obiective pe termen scurt și pe termen lung

Spiritualitatea și credințele noastre

3

Gestionarea cu înțelepciune

Creativitate și inovație

Renume

4

Familia și sănătatea

Locul nostru în lume

Susținători și mentori.

 

Satu Mare 

Școala Hám János

 

Experiențe, rezultate:

- Au participat clasele IX, X și XI.

- Toate cele trei clase au lucrat bine împreună.

- Toate cele trei secții au fost bine reprezentate în toate cele trei clase.

- Repetițiile la începutul fiecărui modul și la începutul și sfârșitul anului sunt importante.

La începutul clasei a IX-a, am vorbit despre motivul pentru care oamenii au ales această școală, acest curs, pentru a-i ajuta să-și planifice cariera și să-și găsească un loc de muncă pentru a pune bazele unei cariere. Acest lucru s-a dovedit a fi o modalitate bună de a trece prin primele cunoștințe generale, si a avea motivația inițială. Este tipic faptul că cei mai mulți dintre ei sunt orientați spre obiective.

- Cu clasa a X-a, am abordat, de asemenea, planificarea carierei în secțiunea de obiective, unde

au fost completate și chestionarele. Aproape toată lumea își dorește să fie mecanic să rămână fie în atelierul în care fac practică, fie în altul. 

Feedback-ul de la tabăra de anul trecut a fost foarte pozitiv, unii dintre participanți ar fi dorit să participe și în acest an.

- Clasa a XI-a a completat și în acest an chestionarele distribuite.

În ceea ce privește subiectul valorilor, unul dintre exerciții a arătat ca și în cazurile anterioare, familia este cea mai importantă valoare pentru majoritatea dintre ei în viață.

 

Suceava

Școala: Colegiul Tehnic A.I.Cuza Suceava 

Antrenor: Ciobanu Ramona

Persoane de contact: Mugurel Polișanu, profesor de practică, Epure Marius

Experiențe, rezultate:

- Clasa a IX-a a fost interesată, nu au fost atât de activi la început, dar s-a simțit în timp, că se deschid.

A fost important să le vorbească despre buget, despre importanța economisirii banilor și risipei, mulți dintre ei au promis că vor fi mai atenți după aceea.

- În clasa a X-a, multe lucruri au fost reținute în timpul reviziei. Mulți dintre ei au avut și o profesie, doresc să își găsească un loc de muncă într-o profesie. Alții au ca prioritate banii așa că fie vor să plece în străinătate, fie se gândesc că vor o profesie mai profitabilă.

Multora li s-a părut surprinzător de dificil să înțeleagă un text scris.

- Elevii din clasa XI au fost mai interesați și mai activi decât anul trecut.

Cei mai mulți dintre ei ar dori să rămână într-o profesie, să studieze în țară

După absolvirea studiilor, unele persoane doresc să își continue studiile.

 

Brașov

 

Școala: Colegiul Tehnic Iosif Silimon Brașov 

Rezultate, experiențe:

- La clasa X, locația a fost la o asociație

- Colaborarea cu profesorul clasei a IX-a a decurs bine

În primele sesiuni nu au existat probleme cu elevii, aceștia au fost implicați și entuziaști exerciții. 

- Elevii clasei a X-a au fost în cea mai mare parte punctuali și activi.

- Elevii clasei a X-a sunt respectuoși, bine crescuți și implicați în exerciții

- Elevii clasei a XI-a sunt mai serioși, mai implicați în exerciții și mai responsabili decât anul trecut.

- În cadrul modulului Lumea noastră de credință, s-a pus un accent mai mare pe valori, pe propria noastră valoare, ei au primit și s-au bucurat foarte bine de subiect, dând exemple personale

Au fost foarte bine primiți și s-au bucurat de lecții.

 

- Au avut ocazia să viziteze cu o ocazie "Linia albastră de curent", Brașov echipa de curse Formula Student. Acolo, elevii au avut ocazia să își vadă mașinile cu un singur loc pe care le-au construit și au pus întrebări. Le-a plăcut foarte mult.

 

Bucuresti:

 

Școala: Colegiul Tehnic "Dinicu Golescu" București

 

Rezultate, experiențe:

- Absențe: doar la clasa a IX-a au fost absenți, 5.

- Clasa a IX-a a părut a fi cea mai greu de gestionat, a fost dificil să le păstrezi atenția

Clasa a IX-a, a fost dificil să îi convingi să fie prezenți, așa că unii dintre ei au perturbat ședința, au întârziat să se întoarcă din pauză.

- Cei care au fost interesați, însă, au lucrat bine.

- Există un bun spirit de grup în această clasă, dexteritatea lor manuală, creativitatea lor creativitatea ar putea fi îmbunătățită. Le-au plăcut jocurile, munca în echipă.

- Au fost câțiva copii foarte determinați în această clasă

- În clasa a X-a, a existat un sentiment de progres, de seriozitate față de anul precedent, deși și aici au existat unii care erau mai indisciplinați.

- Nu prea reușeau să lucreze în echipă, cu una sau două excepții. De asemenea, în feedback au remarcat că au regretat că nu toți au reușit să lucreze în echipă.

- A existat un invitat a cărui prezentare a fost foarte apreciată. O persoană cu o companie contabilă care a vorbit despre bani, oportunități de investiții și utilități sfaturi utile de viață elevilor pentru a-i ajuta să înțeleagă importanța de a fi motivați, de a avea un scop și de a învăța.

- Vorbind despre planurile de viitor, s-a aflat că mulți dintre ei își doresc să plece în străinătate sau  sau să își deschidă propria afacere, dar unii vor să lucreze ca mecanici auto.

- Clasa a XI-a este cea în care se înregistrează cele mai mari progrese. Ei sunt deschiși, activi, inteligenți răspund la întrebări. Își amintesc multe din anii anteriori.

Sunt disciplinați, datorită în parte profesorului lor de practică.

- Participarea a fost aproape totală în permanență.

- S-au bucurat să fie invitați de proprietarul unui atelier de reparații auto le-a dat elevilor sfaturi bune despre bani și obiectivele de viață.

- Feedback-ul lor este foarte pozitiv, vor mai multe jocuri și mai multă practică.

În ultima zi au primit un certificat, de care au fost foarte fericiți.

 

Cluj Napoca

Școala: Colegiul Tehnic de Transporturi 

 

Rezultate, experiențe:

- Clasa a IX-a a fost cea mai motivată clasă din punct de vedere al numărului de elevi,

În pauză au vorbit și despre lucrări practice și mașini.

- Erau curioși să afle despre ce sunt aceste sesiuni, despre ce sunt și ce pot face ce legătură aveau cu profesia lor.

- Au cooperat cu pricepere și au fost și ei deschiși la subiecte.

- În clasa a X-a erau bucuroși să se revadă, dar nu atât de mult motivați pentru astfel de activități.

- S-a observat că unii dintre ei lucrau și, prin urmare, erau obosiți, nu au putut sa se concentreze.

 

- Sunt interesați de bani, cumpără și vând lucruri, spun ei.

- Elevii clasei a XI-a, comparativ cu anul trecut, când era dificil de lucrat cu ei, au devenit mai serioși. Participanții au fost activi și și-au exprimat ideile.

- Ei consideră că banii sunt unul dintre cele mai importante lucruri din viața lor, de aceea  ar pleca în străinătate. Unul dintre ei și-ar continua studiile.

- Le-a plăcut foarte mult subiectul privind scrierea CV-ului și valorile.

 

Tabăra duală 

 

Tabăra a fost organizată pentru elevii claselor duale care doresc să-și aprofundeze motivația, loialitatea și care vor să fie atât meseriași buni cât și oameni buni.

Perioada de tabără: 21-25 august 2023

Locație: Pensiunea Tünde, Viștea, județul Cluj

Participanți: elevi din clasele învățământului dual, 1-2 elevi/clasă (cei care au terminat clasa a IX-a și a X-a) și profesorii/meșterii însoțitori, din fiecare locație/oraș 1 însoțitor

(Cluj Napoca, Suceava, Brașov, București, Satu Mare). În total 15-16 elevi și 5-6 însoțitori.

Elevii au fost selectați în primul rând de profesorii de practică, diriginți.

Programul taberei:

o Module cu jocuri educative, distractive, exerciții în echipă, exerciții

individuale ținute de traineri

o Programe distractive- Gokart

o Vizitarea centrului logistic Autonet Import Srl din Turda

 

Tabăra s-a desfășurat conform programului prestabilit. Rezultate au fost pe masura asteptarilor.

 

Tinerii au relatat la sfarsitul taberei ca elemente motivatoare temele prelucrate, modul de lucru distractiv, precum si impresia deosebita de la Vizitarea centrului logistic Autonet. Cel mai distractiv lucru a fost kartingul. Le-a plăcut mult atat cazarea și masa oferită.

S-a propus ca teme de viitor prelucrarea activităților profesionale.