Raport anual 2020 Asociația Progress Art

Pentru clasele duale de automatizare electronică, cu sprijinul AUTONET, echipa Progress Art a susţinut formarea profesională şi a oferit un plus motivațional elevilor prin dezvoltarea competenţelor de orientare în viaţă. Aceste activități în anul școlar 2019/2020 au fost următoarele:

  • Dezvoltarea continuă a unui pachet motivațional legat de educația duală.
  • Susţinerea modulelor de curs în clasele IX. C, X. C și XI. C în Liceul Ham Janos pentru departamentele de autorizare electronică.
  • Luarea de contacte şistabilirea de legîturi cu profesori din Cluj-Napoca, Suceava și Vatra Dornei din clasele XI. pentru oraganizarea formarilor planificate. Subiectele pentru clasele a XI-a au fost astfel dezvoltate și în limba română. Din păcate, nu toate formările planificate au fost susţinute din cauza izbucnirii epidemiei.
  • Păstrarea legăturilor profesionale cu părțile interesate.
  • Participarea la Mobility Show din Cluj-Napca organizat de compania AUTONET, într-o călătorie comună pentru clasele a IX-a și XI-lea, unde au fost implicaţi în sesiuni și conversații comune pe teme profesionale, crescând motivaţia participanţilor şi spiritul de echipă. Feedback-ul participanţilor a fost foarte pozitiv.

Modulele de formare

Tematica de instruire pentru clasele din sistemul dual au fost cele planificate din anul trecut, completânduse pentru clasa a IX-a, cu tema „Relațiile noastre”, subliniind importanța relaţiei cu locurile de baştină. 

Subiectele instruirilor desfășurate prin cele trei clase sunt rezumate în Tabelul 1.

Clasa

IX

X

XI

 

Teme

Învață să înveți- tehnici de învățare

Relații de cuplu

Planificare și construcția carierei

Gestionarea banilor și a altor resurse

Obiecte pe termen scurt și lung

Spiritualitate și credință

Sănătate și familie

Creativitate și innovație

Reputație

Relațiile noastre

Tabelul 1

Datorită pandemie, întâlnirile cu elevii nu a fost posibilă. Pentru remedierea situaţiei, am contactat elevii online cu ajutorul profesorilor din clasă. Am dezvoltat și un test online cu întrebări pentru ei cu privire la subiectele abordate până acum. Întrebările conțineau fie o afirmație „adevărată sau falsă”, fie o întrebare la care răspunsul corect trebuia ales din patru opțiuni. Un exemplu al formei întrebărilor este ilustrat în Fig. 1, Fig. 2 și Fig. 3:

Au fost elevi atât de motivați și competetivi din toate cele trei clase, încât au efectuat în mod repetat un test pentru a-l promova cât mai bine. 

2020 a fost anul în care ne-am luat rămas bun de la prima clasă absolventă, a fost un moment excepţional şi pentru noi. Elevii au plecat cu un cadou, am înregistrat cele mai frumoase momente din ultimii trei ani într-un album și au putut, de asemenea, să ia cu ei un rezumat al celor mai valoroase părți ale cunoștințelor teoretice. 

Un raport semnificativ dintre absolvenți și-au continuat dezvoltarea profesională ca angajați, un elev și-a continuat studiile, ceea ce ne dovedește că rezultatele obţinute sunt măsurabile în ceea ce priveşte atitudinea şi motivaţia elevilor absolvenţi. De aceea considerăm că este important să lucrăm împreună în următorii ani școlari.

Cooperarea cu Sociația BUKI a continuat ca în anii precedenți, iar în chestiuni profesionale, precum elaborarea și lansarea conceptului privind grupul „Mama și copilul” la Casa BUKI din Cidreag, a fost încheiată cu succes.

Organizația noastră a pregătit, a scris și a trimis documentația în urma cărei Asociația BUKI a primit Certificatul de acreditare ca prestator de servicii sociale de la Ministerul Mincii din București.

Rezultatul cooperării noastre prin proiectul finanțat de EFOP cu Asociația MSKSZMSZ din Debrecen a fost formarea susţinută la Tiszabura: intitulată „Locul nostru în lume”. Deviza acestui program a fost: „Poți obține orice îți dorești în viață dacă îi ajuți pe ceilalți să obțină ceea ce vor.”- Zig Ziglar

Scopul proiectului nostru a fost să formăm profesioniștii care lucrează în comunitățile de romi. Subiectele dezvoltate au fost următoarele:

  • Rolul profesioniștilor sociali în comunități.
  • Rolul romilor în comunități.
  • Dezvoltarea comunităților de romi.
  • Motivația romilor.

Organizația noastră a depus eforturi pentru a strânge fonduri elaborând partea profesională a proiectului POCU 4.2.

Pentru Asociația Caiac Smile, am elaborat documentația privind regulamentările și standardele de calitate privind serviciile sale sociale, astfel asociația a primit licența pentru activităţile Centrului de zi.

Pandemia ne-a obligat să ne regândim activităţile și să încercăm metode alternative de lucru cu succes.

Bugetul asociaţiei:

Venitul nostru în 2020 a fost de: 47675 lei.

Costurile noastre în 2020 au fost de: 43423 lei

Voluntarii şi oamenii care susțin organizația noastră ne încurajează să continuăm activitățile de formare, deoarece prin aceasta creăm și adaugăm valoare comunităților noastre.