Între 24-26 aprilie 2017 liderii, managerii de program și managerii zonali ai Caritas Iași vor participa la formarea Leadership, condusă de experții Asociației Progress Art din Satu Mare, în cadrul proiectului "Caritas – Oportunități pentru viitor", sprijinit de Asociația Renovabis din Germania.
În 07 noiembrie 2016, personalul Caritas Iași a participat și a patra oarăla formarea din cadrul proiectului „Caritas - Oportunități pentru viitor“, susținut cu sprijinul „Asociației Renovabis” din Germania, a cărei temă principală este comunicarea organizațională.
La formare au participat 19 angajați. Tema de bază a formării a fost conceptul de comunicare și complexitatea acesteia. În cadrul diferitelor jocuri de rol,participanții au putut experimenta diferite roluri, ca de exemplu: lider, angajat, beneficiar, adult, copil. Acest lucru a favorizat înțelegerea mai ușoară de către ei a rolului și nivelului de importanță al comunicării organizaționale la nivelul ierarhiei sociale și organizaționale.
S-a discutat despre importanța feedback-ului în viața de zi cu zi, fie negativ sau pozitiv.
Concluzie: prin comunicare ne transmitem gândurile, sentimentele, dorințele, experiențele noastre. Nu doar oferim, ciși primim. Ceea ce contează este momentul, locul și modul în care se întâmplă toate acestea.
În data de 19 septembrie 2016, în cadrul proiectului „Caritas - Oportunități pentru viitor“, finanțat de „Asociația Renovabis” din Germania, a fost organizată pentru a treia oară instruirea angajaților Caritas Iași.
Angajații participanți la instruire au avut posibilitatea de a-și perfecționa abilitățile de comunicare în cadrul organizației, punând toate acestea în practică. Scopul: comunicarea bazată pe iubire.
În data de 27 mai 2016, angajații Caritas Iași au participat la programul de formare din cadrul proiectului „Caritas - Oportunități pentru viitor“, finanțat de „Asociația Renovabis” din Germania.
Principala caracteristică a proiectului este dezvoltarea organizațională, și pune accent pe dezvoltarea angajaților, pe dezvoltarea competențelor de interacțiune, precum și pe eficiența comunicării și pe cultura organizațională.
Scopul primului atelier (workshop) a fost acela de a stabili obiectivele, valorile și principiile angajaților, toate în comparație cu misiunea Caritas.
Tema principală a celei de-a doua pregătiri a fost analiza structurii organizaționale, respectiv au fost determinate rolul și funcționarea sa.